Vés al contingut (premeu Retorn)

Màster Universitari en Enginyeria de Mines

Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Màster universitari en Enginyeria de Mines

El màster universitari en Enginyeria de Mines proporciona una formació especialitzada en la cerca i explotació de recursos minerals i energètics de manera sostenible. Ofereix també coneixements sobre el disseny, modelització, planificació i direcció d’activitats mineres; l’exploració, investigació modelització i avaluació de jaciments de recursos geològics; l’ús avançat d’explosius; la gestió territorial i d’espais subterranis; sondejos, processament avançat de minerals, etc.

Mostra el text complet
Amaga el text complet

Durada i inici
Un curs i mig, 90 crèdits ECTS. Inici: setembre i febrer
Horaris i modalitat
Tarda. Presencial
Preus i beques
Preu aproximat del màster sense taxes acadèmiques i expedició del títol, 3.795 € (5.692 € per a no residents a la UE).
Més informació sobre preus i pagament de la matrícula
Més informació de beques i ajuts
Idiomes

Les assignatures s'imparteixen en català, castellà o anglès, en funció del nivell de comprensió de l'estudiantat i dels objectius formatius del màster.

Lloc d'impartició

Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM)

Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Acords de doble titulació
Amb altres centres de la UPC
Màster universitari en Enginyeria de Mines + Màster universitari en Enginyeria del Terreny (ETSECCPB)

Accés

Requisits generals
Requisits acadèmics d’accés a un màster
Places
Preinscripció
Preinscripció tancada (consulta els nous períodes de preinscripció al calendari acadèmic).
Com es formalitza la preinscripció?
Com es formalitza la matrícula?
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.

Sortides professionals

Professió regulada
Màster que habilita per a l’exercici de la professió regulada de: enginyer/a de mines.
Sortides professionals

Els enginyers i enginyeres formats en aquest màster podran accedir a càrrecs tècnics i directius en empreses relacionades amb l'explotació de mines i els recursos energètics o bé a altres càrrecs vinculats a la recerca i avaluació dels jaciments minerals, obres subterrànies, sondejos i instal·lacions mineres, el seu manteniment i l'estudi d’impacte ambiental. També podran dirigir  projectes d'extracció, transport i emmagatzematge dels recursos, aplicant tecnologies mineral·lúrgiques i metal·lúrgiques. Les principals sortides professionals es troben en el sector de la mineria, en el de l’obra civil i en sectors més amplis on poden realitzar estudis sobre impacte ambiental, assessorament ambiental, seguretat laboral i organització i control de qualitat, entre d'altres.

Competències

Competències transversals

Les competències transversals descriuen allò que un titulat o titulada és capaç de saber o fer en acabar el procés d'aprenentatge, amb independència de la titulació. Les competències transversals establertes a la UPC són emprenedoria i innovació, sostenibilitat i compromís social, coneixement d'una tercera llengua (preferentment l'anglès), treball en equip i ús solvent del recursos d'informació.

Competències específiques

• Explorar, investigar, modelitzar i avaluar jaciments de recursos geològics.
  • Planificar, projectar, inspeccionar i dirigir explotacions de jaciments i altres recursos geològics.
  • Planificar i gestionar recursos energètics, inclosa la seva  generació, transport, distribució i utilització.
  • Realitzar estudis de gestió del territori i els espais subterranis.
  • Planificar, dissenyar i gestionar instal·lacions de benefici de recursos minerals i plantes metal·lúrgiques, siderúrgiques i indústries de materials de construcció.
  • Planificar, realitzar estudis i dissenyar captacions d'aigües subterrànies, així com la seva gestió, exploració, investigació i explotació, incloses les aigües minerals i termals.
  • Projectar i executar instal·lacions de transport, distribució i emmagatzematge de sòlids, líquids i gasos.
  • Avaluar i gestionar ambientalment projectes, plantes o instal·lacions.
  • Projectar i executar tractaments d'aigües i gestió de residus (urbans, industrials o perillosos).
  • Projectar i executar túnels, obres i espais subterranis.
  • Projectar, gestionar i dirigir la fabricació, transport, emmagatzematge, manipulació i ús d'explosius i pirotècnia.
  • Aplicar tècniques de gestió empresarial i legislació laboral.

Pla d'estudis

Opencourseware

Versió per imprimir Obre PDF

Sol·licita informació
He llegit i accepto les condicions d'ús i privacitat *

Pàgina actualitzada pel Servei de Comunicació i l'Àrea de Docència.