Vés al contingut (premeu Retorn)

Màster Universitari en Enginyeria dels Recursos Naturals

Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Màster universitari en Enginyeria dels Recursos Naturals

El principal objectiu del màster universitari en Enginyeria dels Recursos Naturals és proporcionar una formació científica avançada, en el camp de l'aprofitament i la gestió dels recursos naturals, que sigui respectuosa amb el medi ambient. Fonamentada en aspectes teòrics i sobretot pràctics, la docència s'imparteix des d'una perspectiva pluridisciplinària i s'adreça a formar experts en la recerca aplicada.

Mostra el text complet
Amaga el text complet

Durada i inici
Un any acadèmic, 60 crèdits ECTS. Inici: setembre i febrer
Horaris i modalitat
Tarda. Presencial i semipresencial
Preus i beques
Preu aproximat del màster sense taxes acadèmiques i expedició del títol, 3.147 € (4.720 € per a no residents a la UE).
Més informació sobre preus i pagament de la matrícula
Més informació de beques i ajuts
Idiomes
Espanyol
Lloc d'impartició

Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM)

Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport

Accés

Requisits generals
Requisits acadèmics d’accés a un màster
Criteris d'admissió
  • Expedient acadèmic.
  • Experiència en l’àmbit de la recerca.
  • Coneixement d’idiomes.
Places
Preinscripció
Preinscripció tancada (consulta els nous períodes de preinscripció al calendari acadèmic).
Com es formalitza la preinscripció?
Com es formalitza la matrícula?
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.

Sortides professionals

Els postgraduats i postgraduades d'aquest màster seran experts, amb coneixements tecnològics avançats i capacitat per formar part d'equips de recerca i innovació tecnològica en el món de l'enginyeria dels recursos naturals.  A més d’una sortida natural com a investigadors o investigadores en centres de recerca públics i privats, també podran treballar a l'Administració, entitats gestores de residus de la construcció, docència, indústria extractiva en general, empreses de béns d’equips de tractament de residus en general i enginyeries ambientals.

Competències

Competències transversals

Les competències transversals descriuen allò que un titulat o titulada és capaç de saber o fer en acabar el procés d'aprenentatge, amb independència de la titulació. Les competències transversals establertes a la UPC són emprenedoria i innovació, sostenibilitat i compromís social, coneixement d'una tercera llengua (preferentment l'anglès), treball en equip i ús solvent del recursos d'informació.

Competències específiques

• Analitzar dades de camp i de laboratori i dissenyar experiments, mitjançant mètodes computaritzats.
  • Conèixer les tècniques analítiques per a la caracterització dels recursos naturals inorgànics, així com dels residus en els seus diferents estats, saber utilitzar-les i interpretar-ne els resultats.
  • Utilitzar la informació cientificotècnica per respondre eficientment a qualsevol demanda de preparació d’un mètode analític per a la caracterització d’un material d’origen natural o antropogènic.
  • Utilitzar els materials geològics en processos industrials d’alt valor afegit.
  • Conèixer en profunditat les tècniques de teledetecció i d’interpretació d’imatges per satèl·lit aplicades a la caracterització i gestió dels recursos naturals d’origen geològic .
  • Identificar processos d’acumulació de contaminants en els compartiments aire, aigua i sòl.
  • Identificar la presència de metalls en residus miners principalment, però també en residus industrials i agrícoles.
  • Dissenyar processos per a la minimització de la contaminació produïda per l’explotació dels recursos naturals.
  • Minimitzar la contaminació per pols, sorolls i vibracions comuns en explotacions mineres, mitjançant les tècniques més avançades.
  • Restaurar espais degradats per activitats d’explotació dels recursos naturals, mitjançant les tècniques més actuals de restauració.
  • Dissenyar processos biotecnològics naturals per a l’eliminació de contaminants en medis sòlids, líquids i gasosos.

Versió per imprimir Obre PDF

Sol·licita informació
He llegit i accepto les condicions d'ús i privacitat *

Pàgina actualitzada pel Servei de Comunicació i l'Àrea de Docència.