Un equip format per sis estudiants de la UPC ha guanyat el concurs Moritz University per elaborar una cervesa nova. Els joves, de quatre facultats diferents, han creat una fórmula de l’estil Sour Gose amb un ingredient trencador: el maracujà.

És la primera vegada que se celebra el concurs Moritz University, pensat per incentivar la cultura i el talent cerveser. Els set equips participants han elaborat les seves propostes a la microcerveseria de Moritz i han rebut assessorament i formació per part dels dos mestres cervesers de la fàbrica: Albert Viaplana i Germán Melgarejo.

Una cervesa d’estil Sour Gose amb maracujà

La cervesa a concurs havia de ser fresca i és per això que l’equip de la UPC va optar per un estil Gose. Brandon Calderón, un dels participants, assegura que van decidir “fer una cervesa d’un estil antic. La Gose és d’origen alemany, d’estil ‘sour’, artesana, àcida i salada a la vegada”.

La cervesa guanyadora s’anomena Cum Laude i es convertirà en la beguda de temporada de la marca. Se’n faran 2.000 litres, que es comercialitzaran, a partir del mes de maig i durant cinc mesos, tant a la Fàbrica Moritz com al Bar el Velódromo.

Un procés enriquidor per a totes dues parts

El mestre cerveser Albert Viaplana assegura que el procés ha estat enriquidor per a totes dues parts. D’una banda, els alumnes han pogut descobrir el món cerveser i les opcions professionals que ofereix, mentre que la fàbrica ha aconseguit difondre una mica més la cultura de la cervesa.

El Moritz University va començar el mes de febrer del 2020 però va quedar interromput per la pandèmia.