Notícies del lloc

27/07/2022

El 5 de juliol, a la biblioteca Cal Gallifa de Sant Joan de Vilatorrada, el geòleg i professor de la UPC Manresa, David Parcerisa, va realitzar una activitat per apropar la ciència a la ciutadania. Una xerrada sobre els aspectes científics de la novela "Criatures Extraordinàries", de l'autora Tracy Chevalier, amb l'assistència dels membres del club de lectura d'aquesta biblioteca que recentment han llegit el llibre.

21/07/2022

Un dels projectes més ambiciosos que Manresa té entre mans va aterrar ahir al Parlament de Catalunya. Tots els grups municipals, juntament amb el rector de la UPC i el director de la UPC Manresa, van explicar a la Cambra el projecte per convertir el recinte de la Fàbrica Nova en un pol tecnològic i de coneixement. La presentació es va fer davant de tres comissions de la cambra catalana (Universitats i Recerca; Empresa i Treball; i Educació) i els membres dels grups parlamentaris assistents van aplaudir el projecte i van comprometre’s a treballar per fer possible el seu finançament.

21/07/2022

Els equips BCN eMotorsport, Dynamics UPC, EcoRacing, e-Tech Racing, i UPC Vilanova Formula Team posaran a prova els prototips que han desenvolupat al llarg del curs per a la Formula Student d’enguany. De cara a l’edició del curs que ve, la UPC comptarà amb un nou equip, l’EETAC FS Team, que ja treballa en la construcció del vehicle el qual, per primera vegada, representarà aquest centre docent en la competició internacional per a estudiants universitaris.

07/07/2022

Un consorci d’universitats, petites i mitjanes empreses (pimes) i centres de recerca liderats per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) guanya un projecte competitiu per posar en marxa un màster internacional en l’àmbit TIC, que s’impartirà a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) a partir del curs 2024-2025. El projecte Master of Science in Smart, Secure and Interconnected Systems (MERIT) s’articula al voltant de l’àmbit de la Internet de les coses i incorpora aspectes punters com la intel·ligència artificial i la ciberseguretat, tots ells elements clau en la digitalització de les pimes. El projecte té un pressupost de 12,5 milions d’euros i està cofinançat al 50% per la Comissió Europea.

29/06/2022

Un acte festiu, que ha congregat la comunitat universitària, així com representants institucionals i d’entitats i empreses, ha clos la commemoració del 50è aniversari de la UPC, el 27 de juny, a l’Auditori del Fòrum, a Barcelona. A més dels diferents parlaments i de diverses interpretacions poètiques i musicals, s'ha fet repàs a algunes de les fites assolides en els darrers anys per aquesta Universitat, que es reivindica com el futur 'tech' de Catalunya.