Activitats Qui-Bot H2O

La UPC Manresa presenta el Taller: Qui-Bot: Innovar el currículum amb robots que reprodueixen experiments químics, que inclou dues xerrades divulgatives per part de professionals de la robòtica social i de la intel·ligència artificial

En el marc del Projecte FECYT Qui-Bot H2O finançat per Ministeri de Ciència i Innovació, organitzem aquest taller per a docents i responsables de formació per descobrir com innovar el currículum introduint la robòtica educativa i l’experimentació química. Amb el doble objectiu de trencar barreres i estereotips de gènere en la tecnologia de manera inclusiva.

Lloc de realització: Biblioteca del Campus Universitari de Manresa. Av. de les Bases de Manresa, 7-11, 08242 Manresa, Barcelona

09 de juny de 2022

16:30 Benvinguda per part dels responsables del projecte i l’equip Qui-Bot H2O

16:45 Xerrada “Exemples d’aplicació de la robòtica en l’ajuda a les persones”, a càrrec de Núria Infiesta, Fundadora de Mifisionline y YASYT Robotics.

17:15 Presentació dels robots Qui-Bot H2O i lliurament de dossiers

17:30 – 19:30 Com replicar i posar en funcionament cadascun dels 4 robots que conformen la família Qui-Bot

Eines per al desenvolupament del projecte. Muntatge del robot QuiBot, instal·lació del sofware

13 de Juny de 2022

17:00 Benvinguda

17:15 Xerrada sobre “Robòtica educativa i intel·ligència Artificial: desafiaments ètics”, a càrrec de Vicent Costa, investigador postdoctoral a l'Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial del CSIC i al Departament de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona, membre de l'Institut d'Història de la Ciència de la Universitat Autònoma de Barcelona, llicenciat en Filosofia, graduat en Matemàtiques, màster en Lògica Pura i Aplicada i doctor en Ciència Cognitiva i Llenguatge. Ha publicat diversos articles en revistes internacionals d'impacte, ha guanyat diferents premis d'investigació en intel·ligència artificial i ha dut a terme una part de la seva recerca al Bremen Spatial Cognition Center de la Universitat de Bremen i al Centro Singular de Investigación en Tecnoloxías Intelixentes de la Universidade de Santiago de Compostela. És coautor del llibre "Intel·ligència artificial. Com els algorismes condicionen les nostres vides".

17:45 – 18:45 Posada en comú de com i en quines assignatures aplicar els Qui-Bot: Dubtes i preguntes amb l’equip tècnic

18:45 – 19:00 Cloenda i Lliurament gratuït d’un exemplar del llibre entre els inscrits als Taller de formació “Intel·ligència artificial: Com els algorismes condicionen les nostres vides”

Més informació del Taller

Amb la col·laboració de:

INSCRIPCIONS La inscripció és gratuïta. Cliqueu en el següent  per a la formalització de la INSCRIPCIÓ.