Cinquena edició del Fòrum Universitat Empresa de la UPC Manresa

Un punt de trobada entre la Universitat i les empreses del territori amb l’objectiu de crear vincles de col·laboració entre les dues parts. Hi ha participat 14 empreses, 3 associacions estudiantils, 2 entitats representatives del sector d’enginyeria i automoció i UPCAlumni.

l 4 de maig ha tingut lloc una nova edició del Fòrum Universitat Empresa a la UPC Manresa, aquesta ha estat la cinquena edició. Un punt de trobada entre la Universitat i les empreses del territori amb l’objectiu de crear vincles de col·laboració entre les dues parts. Hi ha participat 14 empreses, 3 associacions estudiantils, 2 entitats representatives del sector d’enginyeria  i automoció i UPCAlumni.

La jornada ha estat adreçada especialment a l’estudiantat, principalment dirigit a estudiants de tercer i quart curs, que ha pogut conèixer de primera mà quines són les sortides professionals que ofereixen empreses en els sectors vinculats als seus àmbits d’estudi, a quines els interessa més fer les pràctiques i establir-ne el primer contacte.

Aquest contacte, que com en edicions anteriors ha comptat també amb la participació de personal docent i investigador (PDI), s'ha fet en forma de fira al pati de la UPC Manresa, on les empreses han disposat de carpes informatives on s’establia el primer contacte amb l’estudiantat, i fins i tot rebien els seus currículums.

Paral·lelament, les empreses han realitzat unes xerrades on oferien a l'estudiantat i al PDI una visió global de les companyies, explicant les diferents seccions, sistemes de producció, implantació, projecció internacional, etc. I, quin perfil de treballadors tenen, desenvolupament professional que ofereixen... algunes empreses han fet la presentació amb actuals estudiants de pràctiques de l’Escola.

Finalment, entre l’estudiantat que va participar, es va sortejar una tauleta gentilesa del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrial i Graduats de Manresa (CETIM), que va guanyar Rafael Braza Rivera, estudiant del Grau d'Enginyeria Química.

En el mateix marc del Fòrum, els estudiants se’ls ha ofert tallers per preparar-se. Des d’UPC Alumni es va fer el taller ‘Potencia la teva habilitat per liderar persones i projectes’ .

Aquesta edició de la fira ha comptat amb la participació del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials i Graduats de Manresa (CETIM) , CIACUPCAlumni i d’algunes empreses del territori com AIRTIFICIALAMESAUSAAVINENTBTECH, CARGILLDENSODRAXTON, ISKRAMASATSMAXION WHEELSMECVILOLIVA TORRAS

Aquesta edició, també van tenir estand les associacions Dynamics UPC Manresa, Synergy Racing Team i Hairpin UPC Manresa on van exposar els seus avenços tan als estudiants com a les empreses.

Fòrum 1.jpg

Fòrum 2.jpg