Concurs de terratrèmols a la UPC Manresa

Una trentena d’alumnes de l’Institut Lluís de Peguera van participar ahir, 13 de juny, en un concurs de terratrèmols que es va dur a terme a la Sala d’Actes de la UPC Manresa.

Els alumnes han treballat aquest curs en el projecte “Disseny de maquetes resistents als sismes”. Aquest ha consistit en realitzar una estructura feta amb espaguetis que pogués resistir la simulació d’una rèplica d’un terratrèmol. Per posar-les a prova, la UPC Manresa ha acollit als participants i els ha deixat utilitzar dues vibradores que formen part de l’equipament del Laboratori de Processament de Minerals.

Els onze grups participants van anar presentant les seves torres i després les van posar a prova sotmetent-les a la vibració durant un minut. Aquesta ha estat la primera vegada que es feia aquest experiment i totes les estructures van aguantar les sacsejades.

L’experiment va estar supervisat per professorat de l’institut i personal tècnic de la universitat, que, junt amb l’alumnat, van extreure algunes conclusions dels resultats de l’experiment i van pensar en alguns canvis per a la pròxima edició.

L’activitat també va comptar amb una benvinguda per part de Pere Palà, director de la UPC Manresa; i Rosa Giralt, sotsdirectora de Comunicació i Estudiantat.

Josep Oliva, professor responsable de l’activitat va portar el grup a conèixer el Laboratori de Processament de Minerals per posar en context la funció de l’equipament que s’utilitzaria per simular els sismes.