Estudiantat del Grau en Enginyeria de Sistemes TIC participa a la 'Manresa Social Hackathon'

Els joves manresans van resoldre el repte de pensar una solució tecnològica que faciliti a les persones migrants tots els tràmits i tasques administratives i burocràtiques necessàries en arribar a la ciutat. La hackató es va celebrar el 15 de setembre en el marc de la jornada ‘BeFuture! Manresa’, organitzada per Mobile World Capital Barcelona (MWCapital).

35 joves manresans van participar el 15 de setembre en la primera ‘Manresa Social Hackathon’ dins del ‘BeFuture! Manresa’, una jornada de reflexió i disseminació tecnològica impulsada per MWCapital que va oferir a la ciutadania manresana un programa d’activitats diverses.

Els joves van treballar en grups diverses propostes de base tecnològica per tal d’ajudar a les persones migrants que arriben a la ciutat a gestionar tots els tràmits per tal d’obtenir cobertura social, sanitària i laboral i facilitar, així, la seva inclusió. Entre les solucions presentades, el jurat d’experts va escollir dos equips guanyadors, formats per estudiants de l’Institut Lacetània, l’Escola Joviat i la UPC Manresa i joves becats per la Fundació del Convent de Santa Clara.

Els guanyadors van idear i presentar, en només tres hores, dos projectes de pàgines web per ajudar als migrats a tramitar, primerament, el padró municipal, i posteriorment, trobar cursos formatius que els permetin aprendre català i conèixer l’entorn, dos requisits necessaris per demanar el permís de residència. Les propostes presentades incorporen serveis com per exemple codis QR per redirigir als usuaris als documents necessaris per l’obtenció de certificats, traductors i xats integrats per facilitar la comprensió de textos i oferir assistència personalitzada, o geolocalitzadors per detectar punts d’interès en temps reals, com per exemple bancs d’aliments actius o centres d’atenció primària oberts.

El jurat, format per representants de MWCapital, Generalitat de Catalunya, Huawei España, i per professors de la UPC Manresa, Lacetània i Joviat, entre d’altres, va voler destacar l’alta qualitat i rigor que tenien totes les solucions plantejades, així com l’elevat nivell de tots els participants. També va destacar la capacitat dels joves per comprendre la situació dels nouvinguts, que els va permetre idear solucions que responien a les seves necessitats més immediates.

Per aquests motius, a més d’un rellotge intel·ligent ‘Huawei Watch Fit’ i una entrada per assistir a MWC Barcelona 2023 per a cada participant guanyador, es va premiar els guanyadors amb 1.500 € per desenvolupar de manera conjunta la proposta.

L’entrega dels premis va ser a càrrec de Therese Jamaa, vicepresidenta de Huawei España, i de Gabriel Prat, director del Patronat de la Fundació Convent de Santa Clara, institucions que han donat suport en la celebració d’aquesta hackató. Sor Lucía Caram, directora de la fundació, i Eduard Martín, CIO i director de Connectivitat Intel·ligent de MWCapital, van clausurar la trobada, tot animant als joves participants a continuar el repte i a no perdre mai el prisma social a l’hora de desenvolupar projectes tecnològics. “Us esperem al proper MWC Barcelona per presentar el vostre prototip. Volem que les solucions plantejades avui siguin una realitat que puguin ajudar a molts migrants no només de Manresa, sinó d’arreu del món”, va assenyalar Eduard Martín.

SOBRE MOBILE WORLD CAPITAL BARCELONA

Mobile World Capital Barcelona és una iniciativa que impulsa el desenvolupament digital de la societat i ajuda a millorar la vida de les persones en l’àmbit global. Amb suport públic i privat, MWCapital centra la seva activitat en quatre àrees: l'acceleració de la innovació a través de l'emprenedoria digital; la transformació de la indústria mitjançant la tecnologia digital; el creixement del talent digital entre les noves generacions i els professionals; i la reflexió sobre l'impacte de la tecnologia a la nostra societat. En conjunt, els programes transformen positivament l'economia, l'educació i la societat. MWCapital acull MWC a Barcelona i és la fundadora de 4 Years From Now (4YFN), la plataforma de negocis per a la comunitat de startups present a tots els esdeveniments de MWC a tot el món.

Hackathon 2.jpg

Hackathon 3.jpg