Global Mining Women, un grup de noies estudiants de doctorat, finalistes en un concurs per crear una start-up

El grup d'estudiants de doctorat de la UPC Manresa han passat les dues primeres fases del concurs, han anat a Berlin a presentar el seu projecte en la tercera fase i han quedat finalistes. Els equips guanyadors, com el d'elles, rebran finançament per als seus projectes.

El programa Lab2Market organitzada per EIT RawMaterials té com a objectiu capacitar i assessorar estudiantat de doctorat que vulgui desenvolupar solucions innovadores pel mercat fruit de la seva recerca. Es divideix en tres fases: una primera de proposta d’idees, una segona de desenvolupament i una tercera per posar en marxa l’empresa. Els equips que han passat les dues primeres fases han anat, del 24 al 28 de juny, a Berlin a presentar els seus projectes.

El grup de la UPC Manresa, Global Mining Womenel formen cinc doctorandes del programa de Recursos Naturals i Medi Ambien: Amina Eljoudiani, Gladys Ochoa, Kalyani Mohanty, Mahsa Pourmohammad Golloujeh i Nor Sidki Rius; en el grup també hi ha inclosa l’Ariadna Terrazas responsable del màrqueting del projecte. Totes ells formen un grup multidisciplinari que inclou l'enginyeria minera, ambiental, civil, química i dels materials.

El projecte neix de la inquietud de poder donar resposta a les necessitats que actualment viu la societat a partir de recolzar a la indústria minera, amb la creació de noves metodologies que permetin optimitzar els seus processos. Amb l’objectiu principal d'afrontar la manca de matèries primeres minerals, augmentant la reducció d'emissions de CO₂ en les seves operacions així com reduir l'impacte mediambiental que puguin tenir les seves infraestructures.