Instal·lació d'un nou gateway LoRaWAN a Sant Vicenç de Castellet

Continuant amb el procés d'instal·lació de gateways LoRaWAN, s'ha instal·lat un tercer gateway al polígon Les Vives de Sant Vicenç de Castellet que ha estat patrocinat i hostatjat per l'empresa Acosta Ingenieros.

En aquest desplegament intervenen d'una banda les empreses que fan el mecenatge, de l'altre una empresa que fa la instal·lació desinteressadament en els supernodes que Guifibages té a la comarca, també Guifibages que dona l'accés a internet als gateways i, finalment, la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech (UPC) a Manresa que donem d'alta, configurem i mantenim els gateways per tal d'aparèixer a la xarxa LoRaWAN i tenir accés a internet.

El desplegament de l’Internet de les Coses (Internet of Things o IoT) necessita actualment dades 2G/GPRS (telefonia) per enviar/rebre dades. Hi ha un grup de dispositius IoT que han d'enviar poques dades i han de consumir poc, normalment pel fet d'estar alimentats autònomament amb bateries. Aquests requeriments no encaixen bé amb la xarxa de telefonia, per aquest motiu ha aparegut la xarxa LoRaWAN (Long Range Wide Area Networks, en català Xarxes d'Àrea Estesa), que permet arribar lluny, amb poc consum, al preu d'enviar poques dades. Aquesta xarxa es basa en la instal·lació de gateways en llocs elevats de la mateixa manera que es fa amb la xarxa de telefonia mòbil.

Ara mateix tenim instal·lat un gateway a les instal·lacions de la UPC Manresa, un altre a Bufalvent i aquest a Sant Vicenç de Castellet (en el plànol de la imatge estan marcats en verd, vermell i blau, respectivament). Amb aquestes actuacions queda coberta la zona de Manresa i s'està creixent cap al sud del Bages.

Volem seguir fent créixer la xarxa, amb la participació d'entitats del Bages, perquè d'aquesta xarxa se'n podrà beneficiar qualsevol ciutadà o empresa que vulgui usar la tecnologia LoRa, cosa que actualment no és possible.