L’equip Dynamics UPC Manresa bat el seu rècord històric de puntuació a la Formula Student de l’estiu, amb el DYN-06

Dynamics, format per més de 30 estudiants de diferents graus en enginyeria de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la UPC, ha tornat de les competicions a la Formula Student superant amb escreix els objectius marcats per a la temporada 2021-2022.

L’equip d’estudiants de l’EPSEM de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha tornat a complir, i fins i tot a superar, els objectius fixats en la temporada de la Formula Student d’aquest estiu. Els estudiants de Manresa, que participat a tres competicions com eren Formula Student Netherlands (Holanda, a mitjan de juliol), Formula Student Germany (Alemanya, a mitjan d'agost) i Formula Student Spain (Espanya, a finals de l'agost), havien de  fer el seu millor paper per complir les seves expectatives en un període de temps tan reduït.

L'estiu començava com un repte ja que per causes alienes a l'equip, una màquina encarregada de les inspeccions a la competició d'Holanda va fallar, provocant un accident en el DYN-06 que el va sotmetre a una caiguda des de dos metres d'alçada. Això suposava pràcticament començar de nou o estar fora de la competició; tot i així, l'equip es va posar a treballar i amb un esforç titànic va ser capaç de treure el cotxe a córrer i fer un genial paper a les proves estàtiques, obtenint una 5a posició general.

Un mes abans de marxar a Alemanya i amb la incidència que van tenir a Holanda, calia que els estudiants deixessin el cotxe molt a punt per a la Formula Student Germany, la competició més prestigiosa i important de la Formula Student. L'experiència no va deixar ningú indiferent, ja que Dynamics va ser l'únic equip espanyol de combustió en acabar totes les proves de la competició, a més d'obtenir la 4a posició al Cost Report, aconseguint, així, una 15a posició general davant dels 30 equips participants amb un altíssim nivell.

Tot i així, Dynamics UPC Manresa tenia un objectiu ben clar a la temporada 2021-2022, que era la fita de superar els 500 punts en una competició, per primera vegada a la seva història. La feina, fins llavors, havia estat excel·lent però l'objectiu era clar, i la Formula Student Spain era un molt bon escenari per aconseguir-ho. Després d'una tasca molt ben feta i un compromís gegant per part de l'equip, a més d'un desenvolupament a pista genial, l'equip va demostrar que l'esforç i la dedicació valen més que els pressupostos elevats; esdevenint el segon equip espanyol, i imposant-se en quarta posició a la classificació general.

Les fites del DYN-06

Durant la Formula Student Netherlands, tot i patir l'accident i haver de treballar nit i dia, l'equip va obtenir una cinquena posició general d’entre 16 equips, destacant una quarta posició a la prova de Design, on s'avalua la justificació del disseny de cada component del cotxe i l'organització en els diferents departaments, i una cinquena posició al Cost Report, la prova de justificació de costos i d’exposició de l’estudi de viabilitat potencial de fabricació en sèrie del vehicle.

A la Formula Student Germany, l'equip va ser l'únic grup espanyol de combustió en acabar totes les proves de la competició i va aconseguir ser dels únics set equips en acabar tot, destacant una quarta posició a Cost Report i obtenint, així, una 15ena posició general d’entre 30 equips. Dynamics està molt orgullós d’aquestes fites, tenint en compte la dificultat d'aquesta competició.

Per últim, a la Formula Student Spain, Dynamics UPC Manresa, va obtenir 536 punts, superant la marca dels 500 i esdevenint el segon equip de combustió espanyol, i col·locant-se amb una quarta posició general d’entre els 16 equips que hi van participar i sent l'únic equip català en acabar totes les proves. El grup va fer una actuació espectacular a l’Endurance, la prova de resistència dels vehicles on completen 22km seguits. Gràcies a això, l'equip va aconseguir P2 a l'Efficieny, on es valora l'eficiència energètica durant la prova de resistència.

Per segon any consecutiu, Dynamics UPC Manresa és l'únic equip català tant de combustió com d'elèctrics que acaba totes les proves d'una competició. Aquest any, però, no només han aconseguit aquesta fita en una entrega, sinó que ho han fet tant a Formula Student Germany com a Formula Student Spain.