La recerca i la innovació de la Catalunya Central continuen en augment i aporten 19,3 milions d’euros al territori l’any 2021

El passat 16 de novembre va tenir lloc la 11a edició la presentació de l’Observatori de la Recerca de la Catalunya Central (ORCC) a la sala d’actes del Campus Universitari d’Igualada-UdL.

Enguany hi va col·laborar la Dra. Rita Puig, catedràtica del Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la Universitat de Lleida (UdL) que va presentar el projecte “El sector agroalimentari: oportunitats basades en l’economia circular i el consum sostenible”.

La Catalunya Central disposa de 415 projectes de recerca en actiu que, conjuntament amb els acords de transferència de tecnologia, aporten al territori 19,3 milions d’euros. També situa en 841 el nombre d’investigadors i 11 institucions de la Catalunya Central en les que es fa recerca. Un territori que ha registrat 113 sol·licituds de patents internacionals entre 2017 i 2021 i que manté 353 contractes de transferència de tecnologia i 87 assajos clínics en actiu.

Pel que fa a les publicacions, s’han analitzat 3.189 publicacions dels darrers cinc anys (2017-2021), un 17% més respecte al quinquenni de l’edició anterior.

L’ORCC es configura com un informe singular pel seu caràcter transversal, centrat en aspectes claus per a una ciutadania vinculada a la societat del coneixement i compta amb la participació dels centres universitaris, centres de recerca i tecnològics i centres sanitaris del territori. També inclou un mapa amb 119 empreses innovadores i 58 empreses emergents.

Aquests indicadors, més els altres que es recullen a l’informe del 2021, han de permetre crear un marc de referència per a les futures polítiques en matèria d’universitats, recerca i innovació, que contribueixin al fet que el percentatge d’activitat econòmica basada en el coneixement se situï en valors comparables als dels països del nostre entorn europeu.

L’Observatori va néixer l’any 2012 a l’empara de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (UPC) amb l’objectiu de donar a conèixer la recerca que es duu a terme a la Catalunya Central (Anoia, Bages, Berguedà, Moianès, Osona i Solsonès).

Trobareu tota la informació a http://orcc.upc.edu/