La UPC Manresa celebra l'acte de graduació de la promoció 2021 juntament amb el teixit industrial i institucional de la Catalunya Central

El Teatre Kursaal va ser, el 25 de novembre, l’escenari de l’acte de graduació dels 188 estudiants i estudiantes que van finalitzar els estudis el curs passat a l’Escola Politècnica Superior de Manresa (EPSEM) de la UPC, entre ells, la primera promoció del grau en Enginyeria d’Automoció.

A l’arribada, els assistents van poder conèixer algunes de les associacions d’estudiants de l’EPSEM, de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i els projectes que estan desenvolupant actualment. En una petita exposició al pati del Kursaal es mostrava el monoplaça de Dynamics UPC Manresa, amb el qual participen a la competició internacional Formula Student, així com la motocicleta dels Synergy Racing Team, amb la que s’han estrenat aquesta temporada a la Moto Student.

La nit va tenir un caràcter especial, ja que les mesures sanitàries en vigor van permetre tornar a fer l’acte de manera presencial i l’emoció de que així fos es notava en l’ambient. De teló de fons, unes grans lletres UPC i una pancarta amb el lema ‘Despertem joves talents’ destacaven a l’escenari.

La periodista bagenca Nia Escolà Rodil va presentar l’acte, que es va iniciar amb l’entrada a la platea de les graduades i graduats a la UPC Manresa i va seguir amb la lectura del manifest de la Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), amb motiu del Dia Internacional per a l’erradicació de la violència contra les dones, que es commemorava el mateix 25 de novembre. Una lectura que va anar a càrrec d’Anna Luch Camarasa, de la comissió feminista del l’associació castellera d’estudiants Penjats del Campus.

En el decurs de l’acte es van premiar els millors treballs de fi de grau i els millors expedients acadèmics de la UPC Manresa. Uns guardons atorgats gràcies a la col·laboració diverses empreses i institucions, com són DENSO Barcelona, la Caixa d’Enginyers, l’Associació TIC Bages, el Col·legi d'Enginyers Graduats i d’Enginyers Tècnics Industrials de Manresa (CETIM) i el Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics i de Grau de Mines i Energia de Catalunya i les Balears.

Climent Molins Borrell, vicerector de Transferència, Innovació i Emprenedoria de la UPC; Marc Aloy Guardia, alcalde de Manresa; i Pere Palà Schönwälder, director de la UPC Manresa, van presidir l’acte, en la qual també hi va participar els padrí de la promoció 2021: Vicenç Aguilera Caelles, enginyer industrial per la UPC, president del Clúster de la Indústria d’Automoció de Catalunya del 2013 al 2017 i president del Circuit de Barcelona-Catalunya del 2011 al 2020, entre altres càrrecs.

En les intervencions es van adreçar a les graduades i graduats per felicitar-los i els van donar consells diversos, com el de Pere Palà, que els hi va dir:  “Treballeu amb ètica. Per vosaltres, pel país i pel planeta, feu gran el nom de la vostra escola i no oblideu que seguiu connectats entre vosaltres, però també amb nosaltres”.

També es va parlar, com no podia ser d’una altra manera en aquests moments, del projecte de la Fàbrica Nova. Tant l’alcalde de Manresa com el director de la UPC Manresa i el vicerector de la UPC van mencionar aquest projecte i van subratllar-ne la importància per al futur de la universitat, de Manresa i del país.

El moment més esperat de la nit va ser quan es va nomenar l’estudiant amb el millor expedient de la promoció, Marcel Aurelian Nemet, graduat a la UPC Manresa en Enginyeria Mecànica, que en el seu discurs va donar les gràcies al personal de la Universitat, a la seva família i als seus companys, als quals va adreçar-se amb les paraules següents: “Ha arribat el moment de demostrar el que hem estat cultivant. Som gent preparada, amb moltes ganes, amb molta il·lusió i molts somnis i, ara sí, tenim eines per afrontar el futur. I aquest depèn de nosaltres”.

Al final de la gala, de darrera l’escenari van aparèixer alguns dels membres de les associacions d’estudiants Penjats del Campus de ManresaSynergy Racing Team i Dynamics UPC Manresa, que són protagonistes d’una part important de la vida universitària del campus.

Com ja no pot ser d’una altra manera, el grup casteller va fer un pilar dalt de l’escenari. Aquesta vegada però, ajudats per la resta d’associacions i d’alguns dels seus companys graduats, que van pujar de la platea i es van afegir a fer pinya.