L'entrega del Premi Rosa Argelaguet i Isanta - Premi del Campus Manresa, se celebrarà l'11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència

L’acte, que es farà a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM), serà conduït per Núria Jar Benabarre, periodista especialitzada en ciència i salut. Núria López-Bigas, doctora en biologia i especialitzada en la recerca contra el càncer, rebrà el premi per la seva trajectòria professional i per la seva activitat divulgativa.

L’entrega del Premi Rosa Argelaguet i Isanta – Premi del Campus Manresa (II edició), es durà a terme aquest divendres 11 de febrer coincidint amb el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, a dos quarts de set de la tarda. L’acte, que serà obert al públic, es farà a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM) i serà conduït per la periodista especialitzada en ciència i salut Núria Jar Benabarre, col·laboradora habitual d’El Matí de Catalunya Ràdio i de Planta Baixa de TV3, entre altres.

A la vetllada, Núria López-Bigas, rebrà el premi en reconeixement a la seva trajectòria professional i per la seva implicació amb el territori i amb la divulgació de la ciència.

La guardonada és una de les científiques rellevants de casa nostra. Doctora en biologia i especialitzada en la recerca contra el càncer, és investigadora de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), cap del Laboratori de Genòmica Biomèdica a l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona i professora associada a la UPF.

López-Bigas ha publicat més de cent articles en revistes internacionals i participa regularment als congressos més importants del camp com a ponent convidada. Dedica part del seu temps a divulgar el seu treball als mitjans de comunicació i a fer xerrades a escoles i en esdeveniments de comunicació científica. A més, forma part del programa de Persones Ambaixadores de Manresa, iniciativa impulsada al voltant de Manresa 2022 Transforma per a la projecció de la ciutat.

Les inscripcions per assistir a l’acte es podran formalitzar on-line a partir de demà 8 de febrer al següent enllaç: formulari. Les places són limitades.

Premi Rosa Argelaguet i Isanta – Premi del Campus Manresa

El Premi Rosa Argelaguet i Isanta – Premi del Campus Manresa és un guardó que reconeix, promociona i sensibilitza sobre el paper d'aquelles dones que han contribuït activament en alguna activitat d'investigació, de divulgació o de docència en l'àmbit de les ciències.

El premi vol distingir la tasca de dones que, com Rosa Argelaguet, treballen per impulsar el paper de les dones a la ciència i visibilitzar el talent de tecnòlogues i científiques del nostre territori (acció recollida en el Pla d’Igualtat de Manresa). A la vegada, vol reconèixer el llegat d’Argelaguet, que des dels càrrecs que va ocupar en el món de la política i la seva trajectòria com a professora i en la gestió de la Universitat Politècnica de Catalunya sempre va estar implicada en l’objectiu de despertar vocacions científiques femenines.

El premi és una iniciativa de la regidoria de Feminismes i LGTBI i de la regidoria d’Universitats de l’Ajuntament de Manresa. Compta amb el suport de les universitats de la ciutat: UPC Manresa, UManresa-UVIC-UCC, UOC i Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM).