Manresa celebrarà el 22 de setembre l’acte “Amb la recerca, fem ciutat” en el marc de la Nit Europea de la Recerca

La regidoria d’Universitats de l’Ajuntament de Manresa, juntament amb les universitats de la ciutat, FUB-UManresa, UPC Manresa, la seu territorial de la UOC i la Biblioteca BCUM aproparan la recerca i la innovació que es fa a les universitats a la ciutadania.

Amb l’objectiu de donar conèixer a la ciutadania el treball que es fa en recerca a la ciutat, el proper 22 de setembre, la regidoria d’Universitats, la FUB-UManresa (Campus Manresa de la UVic-UCC), UPC Manresa, la UOC i la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM) se sumen a la Nit Europea de la Recerca, un esdeveniment públic d’àmbit europeu que se celebra de forma simultània a més de 300 ciutats de 30 països d’Europa i que té com a objectiu acostar la tasca de les persones investigadores a la societat.

Manresa és una ciutat universitària amb més de 3.000 estudiants. La docència de qualitat que s’hi imparteix ha afavorit l’augment d’estudiants i   el creixement i consolidació dels grups d’investigació en els darrers anys. A més, també ha anat prenent cos un ecosistema manresà de recerca propiciat per un estil de treball col·laboratiu entre el centre tecnològic, els centres universitaris, els centres hospitalaris, les empreses i diferents institucions.

Actualment el campus universitari de Manresa compta amb 28 grups de recerca que treballen en nombrosos projectes dels àmbits de la salut, la metodologia de la simulació, l’educació,  les matemàtiques i les enginyeries de mines, industrial i TIC. Els resultats d’aquests projectes tenen un clar impacte en l’increment de la qualitat de vida de la ciutadania i en la millora de la competitivitat de les empreses del territori.

L’acte de la Nit Europea de la Recerca a Manresa tindrà lloc el dimecres 22 de setembre, a les 19 h,  al pati de l’antic Escorxador (plaça Bages), i serà presentat per la periodista de TV3, Núria Bacardit.

Durant l’acte es presentarà l’informe de l’estat de la recerca de Manresa 2020, a càrrec de Montserrat Méndez representant de l’Observatori de la Recerca de la Catalunya Central, tot seguit Xavier Gironès, director de Recerca i Innovació de la FUB-UManresa, explicarà l'impacte directe en la ciutadania del desenvolupament de l'Agenda Compartida del Bages, centrada en els reptes generats per la dependència i la cronicitat. Més tard, serà el torn  de Miryam Navarro, investigadora del Projecte Europeu C4S (Communities for Sciences), que té com a objectiu fer més inclusiva l'educació científica a la nostra societat, tenint en compte els membres de diferents comunitats amb risc de vulnerabilitat a l’hora d'apropar la ciència als infants.

A continuació, el doctor Xavier Gamisans, coordinador del Centre Específic de Recerca «Smart Sustainable Resources SSR» d’UPC Manresa, reflexionarà sobre què s’entén per «fer recerca». Més tard, el doctor David Parcerisa exposarà alguns dels projectes de recerca de l'SSR, que persegueixen fer més sostenible l'activitat extractiva i farà èmfasi en la seva importància per a la sostenibilitat de la humanitat.

Finalment, Pol Batlle alumne de UPC Manresa presentarà la cervesa que va elaborar juntament amb altres companys i companyes i que va ser guanyadora del concurs «Moritz University».

L’esdeveniment també servirà per donar el tret de sortida a una campanya de mupis que s’iniciarà a l’octubre per donar a conèixer a la ciutadania alguns projectes de recerca en els quals treballen actualment les universitats de la ciutat.

Les inscripcions per assistir a aquest acte es podran formalitzar online a partir del dimecres 15 de setembre al següent enllaç https://lanitdelarecerca.cat/amb-la-recerca-fem-ciutat/