Nou record de participació al Fòrum Universitat Empresa de la UPC Manresa

En aquesta edició, que serà la setena, s’han inscrit trenta-quatre empreses, col·legis professionals i associacions universitàries. Tindrà lloc el 8 de maig i serà, una vegada més, un punt de trobada entre la Universitat i les empreses del territori amb l’objectiu d'establir vincles de col·laboració entre les diferents parts.

L’estudiantat serà el protagonista de la jornada, doncs és a qui està especialment adreçada i en la que podran conèixer de primera mà quines són les sortides professionals que ofereixen empreses en els sectors vinculats als seus àmbits d’estudi, a quines els interessa més fer les pràctiques i establir-ne el primer contacte.

Aquesta jornada es farà a la fira que hi haurà a la pista poliesportiva de la UPC Manresa, estarà oberta a l’estudiantat i personal investigador de 12 a 14h i de 15 a 16h. De les 14h a les 15h hi haurà habilitat un espai per fer un dinar networking per les empreses. Tal com en edicions anteriors la fira comptarà també amb la participació de personal investigador i tècnics, a més de l’alumnat.

En motiu del fòrum, i per commemorar els 30 anys del Programa de Doctorat en Recursos Naturals i Medi Ambient de la UPC Manresa, es mostrarà l’exposició “30 anys formant en recerca a la Catalunya Central (1992-2022)”. Una exposició de pòsters que inclou un resum gràfic de la temàtica de 30 de les tesis doctorals actualment en curs, i un recull de les característiques del programa, les línies d’investigació que el formen i un resum acadèmic del centenar de tesis que inclou.

El programa de doctorat va néixer l’any 1992 a iniciativa del departament d’Enginyeria Mineria i Recursos Naturals de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), va ser el primer a tota Espanya que naixia en una escola tècnica que no tenia estudis superiors, durant la seva història n’han sortit 69 doctors i doctores, i hi ha 42 tesis més en curs.

Els dies previs al Fòrum, han tingut lloc unes xerrades dirigides a l’estudiantat.

La primera, titulada: Preparat per la recerca de feina i utilitza la IA. Es va celebrar el dia 17 d’abril de 12 a 14 hores.

La segona, titulada: Xerrada informativa sobre els convenis de pràctiques en empreses. Va tenir lloc el dia 24 d’abril de 12 a 14 hores.

Us convidem a assistir, gaudir i aprofitar l’oportunitat!