Olimpíada de Geologia

Aquest divendres, 4 de març, al matí, l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) acollirà una nova edició de la fase provincial de les Olimpíades de Geologia.

Un total de 85 estudiants de batxillerat de la Catalunya Central demostraran els seus coneixements en ciències de la Terra fent primer una prova tipus test individual i després una prova pràctica, en grups de 4 o 5 estudiants, en la qual hauran de ser capaços d'identificar fòssils, minerals i roques, i completar un tall geològic, entre altres coses.

Aquest any hi participen 9 instituts de secundària de Manresa, Torelló, Berga, Moià, Artés i Solsona. L'estudiant que obtingui millor qualificació participarà a la fase nacional de les Olimpíades de la Geologia que se celebraran els dies 26 i 27 de març, en format presencial o telemàtica, segons l'evolució de la situació sanitària.

Aquestes proves, organitzades per l’Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT), compta amb el suport del Geoparc mundial UNESCO de la Catalunya Central a la subseu de Manresa i forma part del projecte Bages Treball, Talent i Tecnologia, que impulsen 28 municipis de la comarca, l'Ajuntament de Manresa, el Consell Comarcal del Bages i la Diputació de Barcelona, per promoure l'ocupació i la reactivació econòmica centrades en la cadena de valor de la mobilitat i la sostenibilitat a la indústria de l'automoció.