Synergy Racing Team supera els resultats en la seva segona participació a la MotoStudent

El prototip SRT-02P, presentat pels estudiants de l’equip de MotoStudent de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), ha superat les expectatives en les proves en que va participar

Des del passat 11 d’octubre fins el dia 15, es va celebrar al circuit de MotorLand Aragón la setena edició de la competició internacional entre universitats MotoStudent, on estudiants d’arreu del món hi porten, cada dos anys, prototips de moto amb la intenció de quedar el més amunt possible en la taula final. Des de l’EPSEM, hi va anar l’equip Synergy Racing Team, que va presentar el seu segon prototip, el SRT-02P.

En aquest projecte, de dos anys de durada, l’equip ha treballat dur per arribar a portar la moto al circuit. Tot i que hi ha hagut diversos imprevistos, com retards en diversos punts o caigudes desafortunades, es va arribar a la primera prova amb la moto muntada i funcional, que era el principal objectiu.

La competició va començar amb molt bon peu, entre el primer i el segon dia es van realitzar una sèrie de verificacions a la moto per assegurar que era segura, i es van passar totes satisfactòriament. Es va haver de fer algun petit retoc en petites parts de la moto, però en cap cas es van fer canvis significatius que fessin variar el rendiment de l’SRT-02P.

El tercer dia i quart, divendres i dissabte, es van realitzar les primeres proves que puntuaven fora de l’àmbit administratiu. Aquestes es repetien els dos dies i comptava el millor resultat. Divendres les coses van anar millor del que s’esperava i l’equip va anar a dormir com a líder en la prova de frenada, i dissabte, després que tots els equips hi participessin, es va acabar amb una dotzena posició en la categoria de frenada, quinzens en la d’acceleració i, a la gimcana, setzens.

Un cop acabades aquestes proves, entre el migdia i la tarda, es van disputar les FP1, en que es mirava la velocitat punta en un tram de la recta més llarga, i les FP2, en que es valorava la regularitat en el segon sector. Aquestes proves puntuen i alhora són minuts perquè el pilot agafi rodatge. En les FP2 la moto va tenir un problema que va fer que s’aturés a pista i no va poder acabar.

Després d’una nit molt llarga al box, diumenge la moto va sortir a la qualificació sense cap problema. Quan el pilot ja portava unes quantes voltes al circuit i li estava agafant més confiança a l’SRT-02P, va tenir una caiguda a la sortida de la corba dos, just al mateix lloc i amb una traçada molt semblant en la que, tan sols en un marge de cinc minuts, ja hi havien caigut dos pilots més. Aquesta caiguda va deixar el pilot amb una lesió a la mà i la moto amb danys d’una certa consideració, pel que no es va poder córrer a la carrera.

Malgrat tenir un diumenge desafortunat, l’equip va marxar de MotorLand Aragón amb una 23ª posició de 30 participants, i amb 100 punts més que en l’edició anterior. Tenint en compte que com es va acabar, els resultats obtinguts van ser força bons. Si no hagués estat per la caiguda, possiblement s’hagués pogut acabar la cursa dins les deu primeres posicions. S’ha vist que l’equip pot fer una molt bona moto, tenint en compte els recursos que es tenen, el que fa ser molt optimista de cara al futur, veient que es pot obtenir una posició que situï Synergy Racing Team al costat dels grans equips.

MotoStudent 2023 2.jpeg