UPC Manresa disposa d’un túnel de vent

Es va posar en marxa a finals d’aquest curs i permetrà als estudiants i investigadors del centre universitari estudiar l’aerodinàmica dels vehicles i la seva aplicació en el món de l’automoció.

El túnel de vent és un dels equipaments més importants per el desenvolupament de nous vehicles. Millorar la aerodinàmica a elevades velocitats és essencial per aconseguir cotxes més eficients, més còmodes i més segurs.

Està dotat de mesuradors de velocitat i pressió, tant en format analògic com digital. També compta amb un sensor de força de tres components que permet mesurar amb precisió la resistència i la sustentació. Així com també, disposa d’un generador de fum que permet visualitzar fàcilment el desenvolupament del flux i la generació de turbulències.

En conjunt, és un potent sistema que permet estudiar l’aerodinàmica i la seva fonamental aplicació en el món de l’automoció que permetrà als estudiants i investigadors de la UPC Manresa adquirir dades i estudiar el comportament de diferents models.

L’adquisició d’aquest equipament ha estat possible gràcies a la col·laboració del Col·legi d'Enginyers Graduats i d'Enginyers Tècnics Industrials de la Catalunya Central (CETIM) i les empreses DENSOFunderia CondalsOliva Torras i Planxisteria Vidal.