Visita de Toralf Trautmann, expert internacional en conducció autònoma

Per establir una cooperació a llarg termini en el camp del desenvolupament de l’automòbil, el professor Toralf Trautmann va visitar la UPC Manresa, va fer conferències a l'estudiantat i va mantenir contactes amb el professorat i l'estudiantat.

La primera setmana de novembre ens ha visitat el Prof. Dr. rer. nat. Toralf Trautmann, reconegut i prestigiós enginyer alemany a més de professor de la HTW Dresden Automotive Mechatronics (Mechlab). La seva àrea de coneixement és la programació i el disseny d'algoritmes per tal de fer més autònoms i segurs els nostres vehicles.

Físic tècnic de formació, ha treballat d'enginyer de desenvolupament a diverses empreses de caràcter internacional i posteriorment va iniciar la seva carrera acadèmica com a professor of Automotive Mechatronics a la University of Applied Sciences Dresden (HTW Dreaden).

La seva àrea de coneixement i recerca es centra en el desenvolupament i test de sistemes avançats d'assistència al conductor i desenvolupament de sensòrica.

Durant aquesta setmana ha fet diverses masterclass i demostracions a l'estudiantat de la UPC Manresa sobre la sensòrica amb la que habitualment treballa que han despertat molt interès.

També s'ha trobat amb estudiantat de diverses titulacions per tal d'entrevistar-se i respondre les seves inquietuds tècniques, professionals i sobre la possibilitat de realitzar estades Erasmus a la HTW Dresden.

Fruit d'aquestes trobades ja s'ha acordat que, a partir de la primavera de 2022, 3 estudiants faran el seu treball final de grau al laboratori de mecatrònica de l’automoció (Mechlab) de l’HTW Dresden.

També està prevista la cooperació en el nou programa DAAD BIP. Per aquest motiu es formarà un equip, inicialment virtual, de les dues universitats i el BME Budapest, i es preveu una reunió presencial per a l’estiu de 2022 al camp de proves de ZalaZone, a Hongria, per treballar en projectes de desenvolupament conjunts.

Aquesta experiència, que ja està donant fruits, pot ser llavor de futures activitats i relacions a nivell internacional de la UPC Manresa, i enfortirà els acords entre les dues universitats.

conducción autonoma 3P.jpgconducción autonoma 4P.jpg